Jaké rubriky mít na webu?
Základem webu je obsah. Proto byste při vytváření webových stránek měli mít jasnou představu o tom, co chcete vašim návštěvníkům sdělit. A nezáleží na tom, zda jde o stránky ochotnického spolku nebo o firemní prezentaci – pravidla jsou stejná.
Co všechno by měl web obsahovat
Ať už je zaměření webu jakékoliv, návštěvník si přeje informace získat co nejrychleji. Důležitá je jednoduchost a stručnost. Pokuste se proto řídit následujícími pravidly:
- Návštěvníka nezahlcujte – nevytvářejte příliš rozsáhlé weby
- Pokud máte témat víc, založte si raději několik webů
- Omezte se na podstatné informace
- Buďte věcní a nezacházejte do zbytečných detailů
- U každé informace si položte otázku, zda má pro návštěvníka význam a zda ho opravdu zajímá
- Neopakujte se
Zkrátka návštěvníka zaujměte. V opačném případě odejde pryč.
Základem všeho je jednoduchost.
Představte si například stránky truhlářství. Vezměte si papír a tužku a napište, co všechno byste na takovém webu hledali. Výsledek může vypadat třeba následovně:
Jak obsah uspořádat
Takto neuspořádané ale pojmy nepůsobí úplně přehledně, viďte? Zkuste si témata roztřídit, například následujícím způsobem:
Nyní už máte dobrý základ pro rozdělení obsahu do stránek. Každá stránka by měla obsahovat přiměřené množství informací – kvůli přehlednosti. Na druhou stranu je zbytečné nutit návštěvníka několikrát klikat, pokud to není třeba.
Struktura webu může v našem případě vypadat takto.
- Hlavní strana – to první, co návštěvník uvidí. Měla by obsahovat zajímavé informace, které návštěvníka udrží na webu.
- Nábytek – každý druh nábytku jsme vytvořili jako samostatnou stránku, abychom zachovali přehlednost
- O nás
- Kontakt – témata Kontakt, Formulář, Adresa a Mapa, která jsme sloučili do jedné stránky
Gratulujeme! Nyní máte hotovou základní strukturu webu. V dalších dílech se spolu podíváme na to, jak si rozvrhnout prvky na stránce nebo jak správně psát obsah.