Chat s návštěvníky Smartsupp.com

Stránky na Webgarden si můžeme nově vylepšit pomocí online chatu se zákazníky Smartsupp, který je v základní verzi zdarma. V tomto článku si ukážeme, jak chat do stránek vložit a jaké jsou základní možnosti jeho nastavení.
Nejprve je třeba vytvořit si u Smartsupp uživatelský účet. To můžeme učinit na adrese smartsupp.com pomocí tlačítka Vyzkoušet zdarma.
vyzkoušet zdarma edit2.png
Vyplníme jméno, emailovou adresu a heslo a potvrdíme.
vytvořit účet edit.png
Poté se proklikáme průvodcem a pomocí Ctrl+C zkopírujeme kód widgetu.
zkopírovat widget edit2.png
V jiném okně prohlížeče si otevřeme administraci stránek Webgarden, kde pod záložkou Nastavení - Obecné vložíme zkopírovaný kód do příslušného políčka a klikneme na Uložit.
vložit widget nově edit.png
Na stránkách se nám vpravo dole zobrazí možnost online chatu a zákazníci se na nás od této chvíle mohou obracet se svými dotazy jednoduše pomocí chatovacího okénka.
homepage s chatovacím oknem edit 4.png
Podle výchozího nastavení Smartsuppu přijde každému novému návštěvníkovi po 60 vteřinách automatická zpráva s uvítáním a nabídkou pomoci. Pokud nám tato funkce nevyhovuje, lze ji vypnout v administraci Smartsupp v sekci Správa - Automatické zprávy.
automatické uvítání edit3.png
Administraci Smartsupp najdeme na stránkách dashboard.smartsupp.com, kde můžeme upravovat nastavení chatu. V pravém horním rohu je možné přepínat mezi režimy Online, Pryč a Offline, podle toho, zda se v danou chvíli můžeme zákazníkům okamžitě věnovat a odpovídat nebo ne.
přepínání edit2.png
V sekci Nastavení - Vzhled chatu máme možnost výběru mnoha alternativ, jak bude chatovací okénko vypadat. Můžeme si zde nastavit například to, zda se chat bude zobrazovat v pravém či levém dolním rohu stránek, zda může návštěvník ohodnotit, jak byl s konverzací s námi spokojený apod. Po najetí na malý otazníček vpravo u některých možností najdeme podrobnější vysvětlení dané funkce.
vzhled chatu edit.png
V sekcích Chat lišta, Online okno a Offline okno si nastavíme libovolný text, který se bude návštěvníkům našich stránek zobrazovat. V sekci Design si lze zvolit vlastní barvy chatovacího okénka.
chat lišta edit.png
Dále je v sekci Osobní možné nastavit zobrazované údaje o operátorovi, vložit fotografii apod. V sekci Notifikace si vybereme zvuková oznámení, která nás budou upozorňovat na nové zprávy od návštěvníků. V sekci Zkratky si můžeme vytvořit zkratky pro různé věty, které používáme opakovaně (např. pozdravy) a tím zrychlit a zjednodušit komunikaci s návštěvníky.
osobní notifikace zkratky edit.png
V sekci Návštěvníci najdeme přehled online uživatelů, po kliknutí na uživatele se nám o něm zobrazí různé informace a také s ním můžeme začít konverzovat.
online návštěvníci edit2.png
Velkou výhodou live chatu je to, že můžeme návštěvníkům stránek a potenciálním zákazníkům odpovídat na jejich dotazy ihned. Pokud se rozhodneme Smartsupp používat, je dobré být zákazníkům k dispozici online co nejvíce. Pokud zrovna nemůžeme být u počítače a odpovídat, je třeba přepnout se do režimu Offline, aby zákazníci nebyli zklamaní, pokud na jejich zprávu ihned nezareagujeme. I v Offline režimu se na nás zákazníci mohou pomocí chatovacího okénka obracet, a to tak, že nám jejich vzkaz přijde na email. Emailovou adresu, na kterou budou zprávy poslané v Offline režimu chodit, můžeme nastavit v sekci Správa - Offline emaily.
offline emaily edit.png
17.07.2015 09:35:49
Tým Webgarden
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one