Opravdu lze na Webgarden.cz vytvořit eshop za tři minuty? Pokud víte kam kliknout, tak ano. Ve vytvoření eshopu ale práce nespočívá, to až v důkladném navržení struktury a naplnění obsahem. Ale popořádku...
Registrace
Otevřeme si prohlížeč a do políčka pro adresu napíšeme „webgarden.cz“. (nebo klikneme zde) Pro nejrychlejší práci doporučujeme použití prohlížeče Opera nebo Chrome. Oba jsou zdarma k dispozici a práce je s nimi svižná. Zobrazí se nám titulní stránka Webgarden.
Po kliknutí na modré tlačítko “Nezávazně vyzkoušet” napíšeme do bílého políčka uprostřed stránky název našeho nového eshopu. Bez www a bez koncovky. V našem příkladu vytvoříme eshop s hrníčky. Vhodnou adresou by mohla být například mojehrnecky.cz. Vlastní adresy je ale nutné zakoupit a jelikož je možné kdykoliv v budoucnu k vlastní adrese přejít, vytvoříme si eshop zatím na sdílené adrese mojehrnecky.7x.cz.
1.png
Volba domény - vhodná volba domény / adresy eshopu je nezbytná pro úspěch. Jelikož jsou dnes již domény velmi přebrané, je potřeba zapojit do hledání volné domény hodně invence a fantazie. Délka domény se doporučuje 7 až 9 znaků (bez www. a .cz), delší domény jsou nejen obtížně zapamatovatelné, ale také je návštěvník často napíše s překlepem. Lepší je také vždy doména, která neobsahuje pomlčky. Doporučujeme také nepoužívat v doméně háčky a čárky.
Do bílého políčka tedy napíšeme mojehrnecky a Webgarden nám vyhledá dostupné adresy zdarma.
Pokud bychom chtěli rovnou zakoupit pro svůj eshop vlastní doménu, klikneme na odkaz Použít vlastní doménu (adresu) v dolní části.
Zde se zatím spokojíme s předvybranou adresou mojehrnecky.7x.cz a také necháme zaškrtnutou volbu Vytvořit zdarma e-mail. Klikneme na tlačítko Pokračovat.
2.png
Průvodce nám nabídne předvolby webu. Tento krok pro nás není důležitý, jelikož pouze předvyplní stránky ukázkami. I tak ale zvolme Eshop. Pak klikneme na tlačítko Pokračovat.
3.png
Ve třetím kroku do prvního pole zadáme naši emailovou adresu. Z bezpečnostních důvodů je dobré použít emailovou adresu, která nebyla vytvořena na Webgarden. Pokud v budoucnu zapomeneme heslo, velmi to oceníme.
Pak zvolíme a do druhého políčka napíšeme heslo. Doporučujeme jej doplnit o nějakou číslici, vyvarujte se naopak obvyklých slov.
Přečteme Podmínky použití, zaškrtneme souhlas a Pokračujeme na další krok.
4.png
Poslední krok rekapituluje vytvoření eshopu. Nedočkavci se mohou rovnou podívat na svůj eshop kliknutím na Váš web mojehrnecky.7x.cz. Otevře se do nového okna prohlížeče na adrese http://mojehrnecky.7x.cz/ a bude obsahovat ukázkové zboží a náhodnou vzhledovou šablonu.
Tlačítkem Upravovat web vstoupíme do administrace stránek.
5.png
6.png
7.png
Bystré oko si povšimne podobností mezi vytvořeným eshopem a administrací. Oboje nabízí pohled na výchozí rubriku. Obsahu eshopu se ale budeme věnovat až v příštím díle seriálu.
Volba vzhledu
Většinu z nás bude v první chvíli zajímat vzhled stránek. Vstoupíme do záložky Vzhled a Webgarden nám nabídne několik desítek předdefinovaných vzhledů. Některé vzhledy dají eshopu styl, jiné prostor pro Vaši fantazii. Kliknutím na obrázek požadovaného vzhledu se nám zobrazí dialogové okno.
8.png
Tam si můžeme prohlédnout více obrázků daného vzhledu, a pokud se nám líbí, pomocí žlutého potvrzovacího tlačítka ho vybrat.
9.png
Poté se podíváme na náš eshop a obnovíme okno (ctrl+r). Uvidíme stránky v novém vzhledu.
Tip: Pokud jsme si zavřeli okno s naším eshopem, zobrazíme jej kliknutím na název stránek v levé horní části administrace. Pokud jsme si zavřeli okno s administrací, otevřeme si nové okno prohlížeče a přejdeme na adresu www.webgarden.cz
Základní nastavení
Než se vrhneme na vlastní nastavení eshopu, přejdeme na záložku Nastavení a zde vyplníme některé základní informace. Nejprve název stránek - ten se sice na stránkách příliš nevyskytuje, ale Webgarden s ním pracuje, když na Vaše stránky odkazuje a je tedy dobré jej vyplnit například kvůli vyhledávačům. V tomto příkladu tedy napíšeme Obchod s hrníčky. Pokud má Váš obchod nějaký název či značku, je dobré ji zapsat sem.
10.png
Pod nastavením názvu stránek jsou jazykové volby, volby formátů data a propojení se sociálními sítěmi. Tato nastavení v příkladu přeskočíme. Přeskočit již ale nemůžeme další položku - Použít www. před adresou. Dnešní trend je www nepoužívat, jelikož z pohledu uživatele je to zbytečné psaní navíc a krátká adresa navíc může vypadat lépe. Naopak použití www. může v jiných případech - na letáku, vizitce - lépe evokovat skutečnost, že jde o adresu internetových stránek. Toto nastavení oceníme hlavně pokud máme vlastní doménu pro eshop.
Způsoby procházení stránek nabízí Webgarden dva, AJAXový a klasický. AJAXový způsob procházení stránek návštěvníkovi při klikání mezi rubrikami posílá pouze skutečné změny obsahu a návštěvník tak po každém kliknutí nestahuje celou stránku. Tato forma procházení je velmi rychlá, ekonomická a pohodlná. Nemusíte se obávat, že by byla překážkou pro vyhledávače, ty totiž prochází obsah stránek klasicky. Klasický způsob má výhodu v tom, že návštěvník v každé chvílí v adresním řádku vidí URL (adresu) stránky, do které prokliknul a že mu bezproblémově fungují navigační tlačítka prohlížeče (Zpět a Obnovit).
11.png
Poslední volba je Výchozí stav vytvářeného obsahu, kterou doporučujeme ponechat na Veřejný. Pokud ji přenastavíme, cokoliv co přidáme do stránek bude návštěvníkům skryto.
Tip: Nezapomeňte, že cokoliv na stránky přidáme je od první chvíle dostupné na Internetu! Pokud chcete obsah veřejnosti skrýt, udělejte to pomocí Nastavení / Přístupová práva.
Nastavení eshopu
Přejdeme do Eshop / Nastavení / Obecné a odshora vyplníme kolonky pro adresu obchodu (tentokrát tu skutečnou, fakturační), IČO, DIČ, email, na který budou zasílány objednávky, způsob počítání DPH či formát cen. Dále můžeme nastavit frekvenci připomínání objednávek, dobu platnosti či vložit odkaz na obchodní podmínky, které se zákazníkům zobrazí v nákupním košíku.
12.png
Pokud nejsme plátci DPH, vybereme Nepočítat s DPH. Pokud plátci jsme, můžeme si vybrat, zda budeme zadávat ceny před započtením DPH nebo již se zakalkulovaným DPH. Uložíme.
Další nastavení
Pokud nemáme veškeré zboží skladem, můžeme využít Dostupností zboží. Webgarden nám vytvořil tři obvyklé hladiny Do tří dnů, Do týdne, Do měsíce. Hladiny můžeme libovolně přidávat a mazat.
13.png
Měny - po vytvoření eshopu zde máme pouze korunu českou. Předpokládejme, že u nás budou chtít zákazníci platit eurem, přidáme proto další položku do tabulky měn. Vybereme EUR, zapíšeme předponu EUR a formát cen nastavíme na 123.45. Uložíme.
14.png
Pokračujeme k nabídce Platební metody. K dispozici máme PayU ČR, Speciální, Bankovní převod, PayPal, Na dobírku, Hotově a Essox.
Každou platební metodu lze povolit nebo zakázat. V nastavení každé z nich lze také vepsat popis metody či nastavit logo, které bude po volbě zákazníkovi zobrazeno.
Speciální metodu zaškrtneme, pokud chceme zákazníkům umožnit ještě nějakou jinou variantu.
15.png
Další položkou v menu jsou Způsoby doručení. Do začátku nám Webgarden vytvořil Poštovní zásilku, Poštou na dobírku a Osobní převzetí.
16.png
Kliknutím na editační tlačítko u některého způsobu doručení vstoupíme do jeho nastavení. Zde ho můžeme přejmenovat, popsat, vybrat poskytovatele pro tento druh doručení, zvolit DPH platné pro doručovací služby v naší zemi (pokud jsme plátci) a zadat cenu. Nezapomeneme zadat cenu také v případných dalších měnách.
Máme také možnost rozdělit cenu poštovného podle hodnoty objednávky. Na našem příkladu nastavíme poštovné zdarma pro objednávky nad 1500 Kč. Tato nastavení uděláme pro všechny metody doručení.
17.png
Dále můžeme zvolit logo způsobu doručení a zaškrtáme dostupné platební metody. U všech metod můžeme upravit text, který bude po volbě zákazníkovi zobrazen. Do textu můžeme vkládat zástupná slova pro některé parametry. Pokud například chceme vytvořit větu pro Bankovní převod „Pošlete prosím 320 Kč na náš účet 99-00001111/0100“ zapíšeme do kolonky „Pošlete prosím [*price*] na náš účet [*account*]/[*bank*]“.
Změny uložíme.
18.png
Poslední tři sekce v našem příkladu nastavovat nebudeme, ale stručně si popíšeme k čemu slouží. Sazby DPH nám dovolí reagovat na změny v legislativě nebo na změnu daňového domicilu. Výrobci je tabulka značek, které pak můžeme u zboží uvádět a v budoucnu bude možné podle výrobců také třídit. Množstevní jednotky budeme potřebovat, pokud budeme některé zboží prodávat na váhu, jiné na kusy a jiné třeba na metry.
V dalších dílech navrhneme strukturu stránky, přidáme zboží, naučíme se pracovat se slevami, upravíme vzhled stránek a rozešleme newsletter.
14.08.2014 14:41:02
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one