Jak docílit toho, aby se návštěvníci na Vaše stránky vraceli?
Stejně jako je majitel restaurace závislý na svých hladových hostech, tak je majitel webu závislý na návštěvnících, kteří dychtí po nových informacích. Webové stránky bez návštěvníků jsou skutečně k ničemu a čtenář, který se na stránky vrací, je ještě navíc o něco cennější. Jakmile tedy někdo na naše stránky zamíří, je v našem zájmu, aby se na stránky opět rád vrátil.
Abychom Vám pomohli získat co nejvíce vracejících se návštěvníků, přinášíme Vám pět jedoduchých tipů, jak toho dosáhnout.
1. Zásobujte své stránky novými informacemi, jak to jen jde
Obecně platí, že čím je Vaše webová stránka pro čtenáře zajímavější, tím snáze si ji zapamatují a tím pravděpodobněji se na ni také vrátí. Málokdy se však čtenář vrátí proto, aby získal tytéž informace. Téměř vždy se chce dozvědět něco nového. Představte si tedy situaci, kdy se návštěvník vrátí nejprve po týdnu a poté po třech týdnech na Vaše stránky a ani jednou se nedozví nic nového. S velkou pravděpodobností na Vaše stránky již nikdy nezamíří. Webgarden Vám umožňuje tvořit a provozovat plně dynamický web, nebojte se ho tedy plnit novými informacemi. Více informací ohledně aktualizování stránek naleznete v našem předchozím článku Udržujte své stránky naživu. Aktualizujte!
2. Zvolte ideální způsob projevu
Přizpůsobte svůj sloh a styl stránek tak, aby korespondoval s daným tématem. Je samozřejmé, že pokud provozujete stránky o deskových hrách, je nutné zachovat zdravou dávku humoru a hravosti. Naopak u stránek informujících o nutnosti pomoci africkým dětem není důvod stránky dělat veselé. Zkuste si představit, jak se průměrný návštěvník Vašich webových stránek cítí, když na ně vstoupí, a přizpůsobte Váš web podle toho. Pokud Vašeho návštěvníka pobouříte či naopak unudíte, s velikou pravděpodobností se na Váš web už nikdy nevrátí.
3. Zapojte své čtenáře do Vašeho webu
Internetové stránky již dávno nesdělují informace jednostranně. Z internetu se za několik desítek let stalo interaktivní prostředí, kde se lidé rádi shlukují do komunit podobně smýšlejících lidí. Nabídněte svým čtenářům to, co ve skutečnosti chtějí, a umožněte jim se na Vašich stránkách vyjádřit k článkům, názorům a dalším informacím. K tomu perfektně poslouží komentáře, které v systému Webgarden můžete aktivovat pod každým článkem. Čtenář se tak může stát součástí Vašich stránek, což ho jistě bude motivovat k tomu, aby se na ně opakovaně vrátil. Ať již ze zvědavosti, zda na jeho komentář někdo odpověděl, anebo proto, aby opět vyjádřil svůj názor k dalšímu tématu.
4. Propojte své stránky se sociálními sítěmi
K tomu, aby se návštěvník stal součástí Vašeho webu, slouží i další vychytávky. Stránky Webgarden jsou propojeny se sociálními sítěmi, na kterých může čtenář příspěvky, které se mu líbí, jedoduše sdílet a jinak doporučit svým přátelům. Díky této funkci nejen že si Váš čtenář na Vaše stránky častěji vzpomene, ale navíc zcela určitě přiměje i své přátele, aby si doporučený příspěvek přečetli. Díky sdílení na sociálních sítích se často spustí hotová řetězová reakce a je dosti možné, že Vaše stránky navštíví ještě ten samý den stovky nových lidí.
5. Umožněte čtenáři odebírat zdarma novinky z Vašeho webu
Jedním z nejsnadnějších způsobů, jak docílit, aby se čtenář vrátil, je informovat ho pomocí e-mailu. K tomuto účelu slouží tzv. newsletter, který využívá celá řada velkých firem a na Vašich stránkách ho můžete používat i Vy. Pomocí několika kliknutí vložíte na Vaše stránky e-mailový formulář, díky kterému mohou čtenáři přihlásit své e-mailové adresy k odběru. Rozesílání newsletterů se ale vždy musí řídit několika jednoduchými pravidly. Mějte na paměti, že velký počet e-mailů uživatelům jen zaplní e-mailovou schránku a od odběru se co nejdříve odhlásí. Nikdy tedy neposílejte více než tři informační e-maily do měsíce a vždy se snažte čtenáře informovat jen o těch opravdu nejdůležitějších novinkách z Vašeho webu.
Poté, co se rozhodnete některý z našich tipů vyzkoušet, jistě budete zvědaví, jak Vám návštěvnost stoupá. Sledování návštěvnosti je s Webgardenem opravdu jednoduché, statistiky jsou totiž jednou ze základních funkcí a není tedy problém být o počtu návštěvníků Vašeho webu neustále v obraze.
25.07.2014 14:05:05
Barbora Šancová
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one