Co by nemělo chybět na titulní stránce?
První dojem o Vašich stránkách si návštěvník utvoří, ač to zní neuvěřitelně, za pouhé tři vteřiny. Pokud v něm Vaše stránky během tohoto okamžiku nevzbudí důvěru, nebo jej bude třeba rušit nějaký prvek, stránky patrně opustí a s největší pravděpodobností se na ně už nevrátí. Ve většině případů je pro návštěvníka prvním kontaktem s Vaším webem titulní stránka.Pojďme se tedy společně podívat na to, co by na ní rozhodně nemělo chybět aby mohla dobře plnit svůj účel. Jejím posláním je podat základní informaci o Vašich stránkách, zapůsobit esteticky a umožnit co nejjednodušší přístup na další podstránky.
Název, krátký popisek a vlastní text titulní stránky...
Ukažte svým návštěvníkům jasně a přehledně, koho či co Váš web zastupuje. Název je vhodnější volit v nejkratší možné variantě, jelikož si ji návštěvníci prostě lépe zapamatují. Za názvem by měl v ideálním případě následovat krátký popisek. Tady ale pamatujte na to, že popisek, který se rozhodnete do záhlaví stránek umístit má trochu jinou funkci, než text který umístíte do obsahové části Vaší titulky. Zatímco text na Vaší titulní stránce uvidí návštěvník pravděpodobně pouze jednou, tedy při vstupu na Váš web, popisek v záhlaví bude naopak zobrazen nad každou podstránkou, kterou návštěvník dále otevře. Proto je vhodné tento prostor vyplnit stručnou a výstižnou informací, která může být pro čtenáře užitečná i během procházení dalších částí Vašeho webu. Vlastní text titulní stránky by měl mít naopak vše, co návštěvník jinde na Vašem webu neuvidí, tedy úvodní informace o tom, co na stránkách může návštěvník najít, jaký je účel stránek a co od nich může očekávat.
Malý tip: Pokud jste majitel e-shopu, využijte záhlaví, které se zobrazuje nad každou stránkou maximálně ku svému prospěchu – vyplňte jej odkazy na nové či akční zboží. Právě takto bude dané zboží nejlépe vidět.
Obrázek či fotografie?
Při brouzdání na internetu se lidé pochopitelně orientují především pomocí vizuálních vjemů. Na titulní stránce Vašeho webu by proto neměla chybět vhodná ilustrace či fotografie. S výběrem tohoto reprezentativního prvku si ale dejte opravdu záležet. Je velmi důležité, aby obrázek Vašemu webu vtiskl pokud možno profesionální tvář, návštěvníka upoutal a utvrdil ho v tom, že je na správném místě.
Malý tip: Obvykle se vyplatí zredukovat původní počet fotografií, ilustrací či „ozdob“ a zjednodušit barevnost webu.
Menu
Titulní stránka je jakousi vstupní bránou do Vašeho webu, která návštěvníka uvede do nového prostředí. Jakmile se zákazník dozví to nejdůležitější, začne se zajímat o podrobnosti. Dejte každému návštěvníkovi to co chce a umožněte mu tedy dostat se snadno k veškerým informacím, které hledá. Na žádné titulní stránce nesmí chybět dobře viditelné a přehledné menu, pomocí kterého se čtenář na stránkách snadno zorientuje. Menu by mělo obsahovat odkazy na vše podstatné. Pokud jsou Vaše webové stránky obsáhlé, pokuste se jejich náplň vhodně rozdělit do rubrik. V menu pak můžete použít odkazy na samotné rubriky, které sdružují tematicky příbuzné články. Čím šikovněji stránky rozdělíte do rubrik, tím bude návštěvník Vašich stránek spokojenější, neboť se k hledaným informacím dostane skutečně snadno a rychle.
Nejnovější dění
Každý běžný uživatel internetu někdy narazil na stránky, jenž dávno nebyly aktualizovány a které tedy nejsou užitečné. Pokud chcete udělat dobrý dojem, je dobré návštěvníkovi ukázat, že Vaše stránky mezi takové rozhodně nepatří. Vymezte proto na titulní stránce malý prostor, ve kterém shrnete nejnovější dění na Vaší stránce. Pokud návštěvník uvidí méně než měsíc staré datum, Vaše stránky na něj zapůsobí hned o něco lépe.
Kontakt
Aby měl návštěvník ze stránek co nejlepší pocit, je dobré dát mu najevo, že Vás zajímá jeho názor. Na každé titulní stránce by proto měl být přímý kontakt na osobu, které stránky patří. Pro osobní stránky rozhodně postačí e-mailová adresa, na které Vás bude moci každý kdykoliv kontaktovat. Ještě lepší dojem uděláte, pokud na své stránky umístíte kontaktní formulář. Spojit se s Vámi bude ještě jednodušší a můžete tak začít budovat s návštěvníky žádoucí důvěru.
25.07.2014 14:02:39
Barbora Šancová
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one