7 prvků, kterými rozzlobíte uživatele svých stránek

Pojďme se společně podívat na věci, které byste rozhodně na své internetové stránky umisťovat neměli.
1. Samovolně se spouštějící hudba či video
Při surfování po internetu vynakládá čtenář veškeré úsilí na vnímání obsahu webu jen jedním jediným smyslem – zrakem. Právě proto neexistuje nic otravnějšího, než když toto prohlížení naruší hudba či video, které začne z ničeho nic nahlas hrát. Tento nepříjemný zážitek každého zcela jistě vyleká a následně odradí, a to i v případě, že na stránky umístíte možnost hudbu či video vypnout. Návštěvník pak raději vypne stránku celou, protože nechce ztrácet čas s hledáním políčka vypnutí. Umístit na své stránky různá média v podobě hudby či videa je určitě skvělý nápad, vždy však dbejte na to, aby se spustily až v momentě, kdy si to uživatel sám bude přát.
2. Blikající či pohyblivý text
Člověk, který zamíří na neznámou stránku, potřebuje jistý klid a řád. Blikající či pohyblivý text patří mezi rušivé elementy, kterým bychom návštěvníka rozhodně neměli vystavovat. Takový text je navíc často nečitelný a tudíž zcela ztrácí svůj význam. Jestliže chcete nějakou informaci na svém webu zdůraznit, využijte raději vhodnou kombinaci velikosti a barvy fontu, návštěvník bude při procházení Vašeho webu zaručeně spokojenější.
3. Flashové hodiny
Mnoho autorů se rozhodne na své stránky umístit flashové hodiny ve snaze usnadnit svým návštěvníkům život. Ačkoliv jsou hodiny odjakživa velmi praktickým vynálezem, v dnešní době na internetových stránkách ztrácejí jakýkoliv význam. Proč? Naprosto každý operační systém je nastaven tak, aby se standardní systémové hodiny ukazovaly na viditelném místě za každé situace, tzn. i při procházení internetu. Každý uživatel má tak hodiny neustále ve svém zorném poli a další už nepotřebuje. Pokud nevíte co s drahocenným ušetřeným místem, můžete se inspirovat v našem předchozím článku o vhodném rozložení titulní stránky.
4. Panel s počasím
Umístit na své stránky panel informující návštěvníky o aktuálním počasí, se často zdá být báječný nápad, stejně jako přidání flashových hodin. Pravdou ale je, že většině internetových stránek dokáže tento panel spíše uškodit. Jedná se totiž o další prvek, který čtenáře při hledání skutečně důležitých informací jen rozptýlí. Proto by většina z nás měla tento prvek raději nahradit něčím skutečně důležitým. Výjimkou jsou ale například cestovatelské weby - zde má panel s počasím své místo. Pokud vlastníte podobně zaměřené internetové stránky, zkuste aktuální počasí dokonce ještě rozšířit o údaje s průměrnými měsíčními teplotami dané lokality. V tomto případě návštěvník informace naopak ocení.
5. Vyskakující reklamy
Samovolně vyskakující reklamy mylně informující o výhře nejnovějšího tabletu či mobilního telefonu patří mezi nejnepříjemnější neduhy. Přestože téměř každý majitel internetových stránek přemýšlí o zpeněžení svého díla, je potřeba si uvědomit, že takzvané pop-up reklamy rozhodně nejsou dobrou volbou. Pokud o reklamě vážně uvažujete, snažte se zvolit vždy formu co nejméně narušující standardní chod Vašich stránek, a to i za cenu menších výdělků.
6. Skripty měnící chování prohlížeče
Stále ještě existuje celá řada internetových stránek, které obsahují skripty měnící standardní chování prohlížeče. Mezi nimi nechybí weby, které uživateli samovolně změní velikost okna či ho atakují vyskakujícími hláškami, které se na první pohled tváří jako systémové. Pokud si návštěvníků svých stránek vážíte, držte se od podobných věcí dál.
7. Dvě či více verzí internetových stránek
Dalším, zdánlivě skvělým nápadem je dát každému návštěvníkovi na výběr jakou verzi webových stránek bude chtít procházet. Chování běžného uživatele internetu je ale odlišné - návštěvník na neznámé stránky vždy zamíří kvůli hledání informací a opravdu málokdy zatouží ztrácet čas tím, aby si nejprve stránky uzpůsobil podle svých představ. Místo vytváření několika různých verzí internetových stránek raději vytvořte verzi jedinou a perfektní. Taková stránka by měla být přehledná a funkční pro všechny uživatele bez ohledu na pohlaví, věk či sociální skupinu.
25.07.2014 13:57:42
Barbora Šancová
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one