Sociální sítě jako přítel každého webmastera: Twitter

V jednom z předchozích článků jsme si řekli, že sociální sítě mohou posloužit jako bezplatný a přitom velice efektivní nástroj k propagaci webových stránek. Dnes budeme v tomto duchu pokračovat a společně se podíváme na to, jak se takto dá využít jiná, avšak též velice populární platforma – Twitter.
Se svou půl miliardou uživatelů se Twitter spolu s Googlem+ přetahují o druhou příčku na žebříčku nejpoužívanějších sociálních sítí světa, přičemž počet uživatelů Twitteru nadále roste. Po tom, co v minulých letech Twitter zažil boom v USA, Kanadě a Velké Británii, získává stále větší a větší popularitu i v dalších zemích. Mezi tyto nové země patří také Česká republika, a tak si ukážeme, jak můžeme na této síti oslovit potenciální návštěvníky našich stránek.
wg-twitter1.png
Jak Twitter vlastně funguje?
Princip Twitteru je ve srovnání s ostatními sociálními sítěmi skutečně jednoduchý – každý uživatel může své takzvané „followery“, tedy uživatele, kteří jeho příspěvky odebírají, oslovit pomocí příspěvku, který nesmí být delší než 140 znaků. Původně mělo takto krátké sdělení sloužit především k tomu, aby každý uživatel mohl v krátkosti ostatní obeznámit o tom, co právě dělá. Zanedlouho se však ukázalo, že 140 znaků se dá využít mnohem sofistikovaněji, a tak pomocí těchto krátkých zpráv mnoho společností poměrně úspěšně oslovuje své zákazníky. Krátké sdělení, kterému uživatel nemusí věnovat příliš mnoho času, jen dokazuje, že méně opravdu znamená více.
wg-twitter2.png
Příprava profilu
Ještě než začneme své internetové stránky na Twitteru propagovat, je dobré se zamyslet nad tím, jak by měl náš profil vypadat. Již při samotné registraci bychom měli zvolit vhodné jméno, pod kterým budeme vystupovat. Je dobré, aby jméno účtu korespondovalo s názvem webových stránek, a tak jej můžeme pojmenovat například „Obec Dobrá Voda“, „Karolíniny šperky“ a tak podobně. Po vzoru jména účtu bychom v průběhu registrace také měli vhodně nastavit svou adresu ve tvaru twitter.com/nasejmeno (například tedy twitter.com/obecdobravoda). Náš účet se poté bude snadněji zobrazovat ve výsledcích internetových vyhledávačů.

Po registraci nám Twitter umožňuje nahrát k našemu účtu profilový obrázek. Nejlépe toto místo zaplníme autentickým logem našich stránek. V nastavení profilu také nezapomeňte vyplnit stručný popis a přidat adresu webových stránek. Časem nám tyto detaily pomohou zvýšit naši návštěvnost.
wg-twitter7.png
Získávání fanoušků
To, že získávání prvních fanoušků není jednoduché, jsme psali již v našem článku o Facebooku. Pokusme se tedy první odběratele sehnat právě mezi lidmi, kteří o našich stránkách již vědí. O tom, že jsme nově také na Twitteru, můžeme vytvořit krátký příspěvek na našich internetových stránkách, zmínit se o tom v jednom z newsletterů nebo o tom můžeme napsat krátký příspěvek na Facebook.

Dále je také dobré přidat na naše webové stránky tlačítko, díky kterému se návštěvníci mohou k odběru na Twitteru přihlásit přímo z našeho webu. Díky Webgardenu se jedná o opravdu snadný krok – ve správě stránek klikneme na symbol přidání nového prvku, zvolíme možnost „pokročilé“ a z nabídky vybereme možnost „Twitter sledovat“.


Rozvíjení kontaktů a používání hashtagů
Sociální sítě jsou zde především od toho, abychom s lidmi s podobnými zájmy mohli navazovat a rozvíjet vztahy. K získání nových followerů nám proto paradoxně může pomoci sledování podobně zaměřených stránek či lidí. Pokud se nám totiž zalíbí některý z jejich příspěvků, můžeme na ně díky Twitteru poměrně snadno zareagovat a tím se zároveň zviditelnit. K reakci na něčí příspěvek použijme symbol @ a přidejme za něj jeho jméno.

Dále Twitter proslul takzvanými hashtagy. Jedná se o slovní spojení, které uživatel označí symbolem # a pomocí kterých může na Twitteru snáze vyhledat věci, které ho opravdu zajímají. Z každého příspěvku, který píšete, se pokuste označit to nejdůležitější klíčové slovo právě hashtagem. Zároveň se nebojte být kreativní, lidé se nad některými hashtagy rádi pobaví.
wg-twitter3.png
wg-twitter4.png
Vytváření obsahu
Nejdůležitější je si uvědomit, že žádnou sociální síť bychom nikdy neměli využívat k přímému prodeji. Mnoho společností se totiž již dávno přesvědčilo o tom, že o to lidé zkrátka nestojí. Jinak tomu není ani na Twitteru, a pokud tedy chceme, aby náš obsah lidé dobrovolně odebírali, musíme jim nabídnout něco zcela jiného. Příspěvky by proto měly být spíše osobního či, chcete-li, přátelského rázu, a pokud již na naše služby či výrobky mají odkazovat, mělo by to být tou nejméně nucenou formou. Zde je pár nápadů, jakého rázu mohou příspěvky na našem Twitteru být:

- odkaz na nové příspěvky na našem firemním blogu
- zmínka o nových funkcích našich stránek
- zmínka o novinkách z odvětví, kterému se věnujeme
- vyhlášení či vyhodnocení soutěže, kterou na webových stránkách pořádáme
- zmínka o některém z úspěchů našeho webu
Pamatujte, že právě takto osobní příspěvky lidé ocení zpravidla mnohem více než jednoduchý odkaz na novou položku v našem e-shopu. Nenucené rozvíjení vztahů s potenciálními zákazníky totiž zpravidla funguje mnohem efektivněji než sebelépe zacílená reklama.

Pokud si dáme opravdu záležet a obsah našeho Twitter účtu bude opravdu kvalitní, podaří se nám nejen udržet cenný vztah s našimi stávajícími zákazníky, ale jistě také na naše webové stránky odkáže celou řadu lidí, kteří se našimi zákazníky teprve stanou.
18.03.2014 13:22:25
Barbora Šancová
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one