Sociální sítě jako přítel každého webmastera: Facebook

Sociální sítě jsou opravdu skvělým nástrojem pro každého webmastera, s jejichž pomocí můžeme jednoduše propagovat jakoukoliv internetovou stránku, a to víceméně zdarma. V budoucích článcích Vám proto představíme jednotlivé sociální sítě a zároveň Vám poradíme, jak každou z nich využít ke zvýšení návštěvnosti na Vašich internetových stránkách. Dnes se společně podíváme na v Česku nejpoužívanější síť – Facebook.
Facebook každému svému uživateli umožňuje vytvořit si stránku své společnosti. Pod pojmem společnost si v tomto případě představme uživatelův lokální podnik, jeho značku, produkt, komunitu nebo samotnou webovou stránku. Právě tato možnost dává každému správci téměř nekonečné možnosti k propagaci své stránky.
Na Facebooku má každý uživatel možnost své stránky propagovat bezplatně, vždy však musí počítat s tím, že do propagace bude muset investovat značnou dávku času, energie i trpělivosti. Dobrou zprávou však je, že tato tvrdá práce se uživateli začne již po krátkém čase vyplácet. Jakmile se totiž lidé stanou Vašimi fanoušky jednou, budou Vaše novinky odebírat automaticky. Kromě bezplatné možnosti propagace nabízí Facebook také reklamy placené. Jak tyto reklamy nastavit a využívat, se dozvíte ve článku příštím.
fb_hp2.png
Začínáme
Pokud jste si svou facebookovou stránku ještě nezaložili, rozhodně nezoufejte, během pár minut si ji může založit každý, a to dokonce i v případě, že nemá na Facebooku svůj standardní osobní účet. Navštivte stránku na adrese https://www.facebook.com/pages/create.php, kde začnete s výběrem zaměření stránky.

Pokuste se zaměření vybrat tak, aby co nejlépe odpovídalo účelům Vašich webových stránek. Toto nastavení můžete kdykoliv změnit. Na další stránce vyplňte své přihlašovací údaje, pokud máte na Facebooku svůj osobní profil, přihlaste se přes něj, v budoucnu si tak při správě svých stránek ušetříte mnoho práce. Nyní Vás čeká už jen několik jednoduchých kroků a máte své facebookové stránky založené.
Facebooková stránka by měla každé společnosti sloužit jako cesta, přes kterou se někteří návštěvníci dostávají na Vaše webové stránky. O návštěvníky by se tedy tyto dvě stránky mezi sebou neměly přetahovat, ale spíše by se měly navzájem doplňovat a být tak v symbióze. Mějte ale na paměti, že Vaše facebooková stránka může jednoho dne dosáhnout vyšší denní návštěvnosti než Vaše běžná internetová stránka, a proto si při nastavování dejte záležet na nejmenších detailech. Logo svých stránek nahrajte jako profilovou fotku a o své stránce vyplňte co nejvíce informací. Nebojte se nechat inspirovat facebookovými stránkami velkých společností, které začínaly, stejně jako vy, od nuly a nyní mají opravdu širokou fanouškovskou základnu.
fb_cp2.png
První příspěvek
Ještě než dáme světu o existenci svých stránek vědět, je dobré na nich vytvořit uvítací příspěvek, ve kterém budoucím návštěvníkům vysvětlíme, za jakým účelem stránka vznikla či k jakému webu náleží. Nebojte se v nějakém grafickém editoru vytvořit grafiku, kterou fanoušky uvítáte. Poté, co příspěvek zveřejníte, v jeho pravém horním rohu zvolte možnost „nastavit jako důležité“. Příspěvek se roztáhne na celou šířku Vaší stránky a prvním návštěvníkům Vaší stránky skutečně neunikne.
post.PNG
První fanoušci
Získat první fanoušky pro své stránky nebývá nikdy jednoduché, avšak s trochou práce se to jistě povede každému. Začněte oslovením svých přátel na Facebooku. Tento krok je opravdu snadný, v samotné správě stránky Vám tuto možnost nabízí sám Facebook. Vyberte tedy přátele, o kterých víte, že by je Vaše stránky mohly zajímat, a pozvěte je. Zároveň je poproste, zda by Vaše stránky nemohli doporučit také svým přátelům. Dále se o Vašich facebookových stránkách zmiňte svým čtenářům na svých internetových stránkách.
Nebojte se o nové stránce na Facebooku napsat krátký příspěvek a přidat k němu odkaz, věrní čtenáři tuto novinku jistě ocení. Doporučujeme také na stránky vložit takzvaný LikeBox, což je obdélník nejčastěji umístěný v postranním panelu, kde se Vaši návštěvníci mohou přihlásit k odběru Vašich příspěvků na Facebooku přímou cestou. Na Webgarden.cz jej na stránky umístíte opravdu snadno – otevřete si sloupec, kam chcete LikeBox umístit, klikněte na symbol přidání nového prvku, zvolte možnost pokročilé a vyberte z nabídky Facebook LikeBox. V nastavení stránky pak do řádku Váš Facebook profil vložte adresu Vaší facebookové stránky.
fb_stats.PNG
Příspěvky
Při zveřejňování příspěvků bychom se měli řídit několika pravidly:

1. Dbát na kvalitu
Na stránkách bychom měli vždy zveřejňovat jen kvalitní příspěvky, u kterých jsme přesvědčeni, že návštěvníky zaujmou. Právě u kvalitních příspěvků je šance, že u nich lidé dají „Líbí se mi“ nebo je budou dokonce sdílet. Proč je tohle důležité? Pokud své návštěvníky přimějeme příspěvky dobrovolně šířit, rychleji nám poroste jak fanouškovská základna, tak také návštěvnost na webu. Právě viralita příspěvků (tj. samovolné šíření příspěvků internetem) je pro nás tou nejlepší reklamou.

2. Neprodávat
Každý webmaster by měl hned na začátku pochopit, že sociální sítě na rozdíl od webových stránek nemají nikdy sloužit k přímému prodeji. Svůj nový účet na Facebooku proto spíše využijte k rozvíjení vztahů se svými čtenáři či zákazníky. Zkuste s nimi komunikovat, ptejte se jich na to, co Vás zajímá, a naslouchejte jim.

3. Neprozradit příliš
Mějte na paměti, že Vaše internetová stránka bude vždy důležitější než Vaše stránka na Facebooku. Právě na svůj web chcete své fanoušky směřovat, a kdykoliv tedy přidáte nový příspěvek, zkuste být trochu tajemní. Donuťte tak své fanoušky daný odkaz skutečně rozkliknout.

4. Využívat médií
Facebook je ideálním místem pro sdílení fotografií a videí. Právě tato média dokáží upoutat pozornost Vašich fanoušků mnohem lépe než sebelepší text, kterého je plný internet. Nebojte se proto pravidelně zveřejňovat fotografie svých výrobků či služeb.

5. Počkat na správnou chvíli
Vytipujte si, ve kterou dobu na Vaše příspěvky reaguje největší množství lidí. Obecně lidé navštěvují nejvíce stránek v neděli odpoledne nebo večer, kdy relaxují před nadcházejícím novým pracovním týdnem, nebo paradoxně v pondělí ráno v momentě, kdy přijdou do práce. Každá stránka je však zacílená na jinou skupinu lidí, a tak je jen na Vás, abyste zjistili, kdy právě Vaši fanoušci tráví u internetu nejvíce času.
Facebookové prvky na Vašich stránkách
Už jsme si ukázali, jak snadno můžeme na naše stránky na Webgarden.cz vložit LikeBox. Dobrá zpráva je, že Webgarden.cz podporuje také celou řadu dalších facebookových prvků, které na stránky můžeme vložit stejně rychle. Každý si tak může na své stránky umístit komentáře od Facebooku, tlačítko Líbí se mi, tlačítko Poslat nebo box se záznamem posledního dění na Vašich stránkách na Facebooku. Všechny tyto prvky Vaši webovou a facebookovou stránku vzájemně propojí, a jakmile návštěvník některou funkci použije, dozví se o tom automaticky i jeho přátelé. Prvky vložte pod jakýkoliv článek pomocí zeleného tlačítka plus. Zvolte možnost pokročilé a požadovaný prvek vyberte z nabídky. Vzápětí se objeví pod článkem všem Vašim čtenářům.
Každý webmaster, který si založí nové facebookové stránky, bude jistě překvapen, kolik možností mu Facebook nabízí. V jednom z budoucích článků se proto například dozvíte, jak pracovat se statistikami, placenými reklamami nebo dalšími prvky, které jsou nám k dispozici a které nám snadno pomohou zvýšit návštěvnost našich webových stránek.
parts.PNG
24.03.2014 14:00:24
Barbora Šancová
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one