První dojem je důležitý a ten můžete udělat jen jednou
Detailně nafocené zboží, garance nejnižší ceny na internetu, rychlé a spolehlivé dodání zboží. Vsadím se, že až zavítáte na stránky FB-fashion, určitě vás nějaký prvek přiměje minimálně k začtení, zakoukání, ne-li přímo kliknutí nebo koupi.
fb-fashion-overview1.jpg
Jak se FB-fashion dokázali v relativně krátké době vyšvihnout až na jeden z nejúspěšnějších e-shopů v rámci rodiny stránek Webgarden, popisuje jménem společnosti Alžběta Zahradníková.
Čím jste se řídili při členění vašich stránek?
Snažili jsme se vytvořit přehledný a jednoduchý e-shop, kde by se zákazníci mohli rychle a přehledně zorientovat ve veškerém sortimentu.
Co byste poradili podnikatelům, kteří si hodlají na webu založit svou prezentaci? Na co se soustředit, na co si dát pozor?
Stanovili jsme si priority, kterými se řídíme. Jsou to například ceny, přehlednost, jednoduchá orientace na stránkách, časté akce a rychlé doručení zboží zákazníkovi.
Abychom mohli konkurovat i velkým a zajetým internetovým obchodům, držíme naše ceny co možná nejníže. Je to jedna z cest, jak zaujmout lidi, přimět je, aby nakupovali právě u nás a opakovaně se vraceli. Naše stránky pravidelně aktualizujeme a neustále připravujeme nové akce a nejnovější kolekce zboží. Soustředili jsme se také na vzhled stránek. Tedy celkový dojem, jakým působí na zákazníky. První dojem je důležitý a ten můžete udělat jen jednou, proto je důležité nic nezanedbat a pravidelně se o svou prezentaci na internetu starat.
Jak často stránky aktualizujete?
Co možná nejčastěji. Nyní aktualizujeme naše stránky přibližně jednou, dvakrát do měsíce. Menší úpravy provádíme přibližně každý týden.
Kolik zákazníků zhruba vaše stránky denně navštíví?
Jelikož jsme na internetu teprve nováčci a začínáme, návštěvnost našeho e-shopu není zatím stálá a pravidelná. Snažíme se ale návštěvníky zaujmout natolik, aby náš e-shop navštěvovali pravidelně a opakovaně. Přehled o statistice návštěvnosti samozřejmě máme. Naše stránky navštíví v průměru 40 až 60 uživatelů denně. Výjimečně se návštěvnost vyšplhá až k 90 uživatelům denně a 950 zobrazení stránek. Průměrná denní návštěvnost je cca 45 uživatelů. Týdně to činí okolo 300 a měsíčně 1400 uživatelů.
fb-fashion-overview.jpg
Svěřili jste tvorbu textů na stránkách do rukou profesionála?
Prozatím si veškeré texty píšeme sami.
Jsou pro online nákup důležité fotky?
Samozřejmě. Jelikož se jedná o e-shop bez kamenného obchodu, zákazníci nakupují pouze na základě fotografií a důkladného popisu velikosti a materiálu zboží. Pokud jsou fotografie a popis kvalitní, zákazníci si lépe dovedou představit, jak zboží vypadá a jak by jim mohlo sedět a slušet. Fotografie by měly produkty zobrazovat co nejpřesněji, aby zákaznici nebyli překvapeni, až je obdrží. A aby měli důvod e-shop znovu navštívit.
Jaké části vašeho webu vy sami pokládáte za nejdůležitější pro komunikaci s návštěvníkem?
Nejdůležitější částí webu pro komunikaci se zákazníkem je hlavní, úvodní, strana. Ta musí hned zákazníka natolik zaujmout, aby si prohlédl kompletní sortiment a „proklikal“ se celým webem. Dále je velmi duležitý kontakt pro dotazy – aby se zákazník mohl rychle a pohodlně na cokoli zeptat.
Necháváte od spuštění stránek jejich strukturu víceméně neměnnou?
Pravidelně se snažíme přidávat další funkce a e-shop neustále modernizovat a rozšiřovat.
Abychom byli schopni konkurence s velkými internetovými obchody, je důležité na stránkách neustále pracovat.
fb-fashion-headlines.png
Jakou máte zkušenost s interaktivními prvky na vašich stránkách (ankety, akční tlačítka atd.)?
Na ankety sice odpovídá jen malá část ze všech návštěvníků stránek, ale i přesto je to velmi užitečný ukazatel. Můžete tak zjistit, co zákazníky zajímá, co nového by uvítali a naopak co jim například vadí. Důležité je, aby anketa byla stručná a jasná. Kdyby měl zákazník číst dlouhý odstavec textu a odpovídat celou větou, anketu přejde a neodpoví.
Má na nákup vliv také umístění daného produktu v rámci stránek?
Umístění na hlavní stránce má samozřejmě kladný vliv na prodej zboží, slouží však spíše jako reklama pro danou kategorii v rámci sortimentu. Například umístění svetrů a zimního oblečení na hlavní stránce v zimním období prohloubí zájem o dané zboží.
fb-fashion-banner.png
Co vás vedlo k rozšíření zásilkové služby také na Slovensko?
Při poptávce několika zákazníků ze Slovenska. Je to další krok k rozšíření pole zákazníků a budování silné základny pro náš e-shop.
Inspirovali jste se při tvorbě webu někde u konkurence?
Ne, jedná se čistě o naši tvorbu. Snažili jsme se na internetu vytvořit něco originálního a jedinečného.
Báli jste se před samotným založením stránek celého procesu?
Samozřejmě, obavy jsme trochu měli. Neměli jsme s tvorbou a vedením e-shopu žádné zkušenosti. Museli jsme si na všechno přijít sami. Začátky jsou pro nováčky vcelku složité, ale velmi rychle jsme se v celém procesu začali orientovat a nakonec i sami přicházet s novými prvky a aktualizacemi.
Doporučili byste i ostatním tvorbu webu pomocí služby Webgarden?
Vytváření webu pomocí služby Webgarden je nejlepším řešením pro nováčky, kteří začínají a nemají dostatečné zkušenosti a velké finanční možnosti pro vytváření vlastních prezentací. Je to nejlepší způsob, jak začít.
Internetový obchod FB-fashion.cz, který nabízí značkové dámské oblečení a módní doplňky. Inspirujte se přehledným designem i velkými a detailními fotografiemi. Díky aktualizacím a prodejním akcím web působí příjemně živě.
fb-fashion-offers.png
ptala se
Barbora Klárová
29.01.2016 14:08:28
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one