Nezapomínejte na optimalizace svých stránek pro vyhledavače
Týdny jsme vytvářeli své webové stránky, aby byly esteticky zajímavé, což je velmi důležité pro získání nových návštěvníků. Vzhled a dynamičnost stránek ovšem není vše. Při tvorbě stránek bychom neměli zapomenout na jejich optimalizaci pro vyhledávače, takzvané SEO.
Název zní velmi složitě, ale nejedná se o atomovou fyziku. SEO optimalizace zajistí, aby se naše stránky při vyhledávání umístily na lepší pozici v internetových vyhledávačích. Umístění na předních pozicích vyhledávačů je důležité především z toho důvodu, že na stránky zavítá mnohem více návštěvníků, v případě firemního webu možných klientů.
Jak fungují vyhledávače?
Vyhledávače fungují pomocí robotů, které jednoduše řečeno prohlížejí webové stránky a podle toho, jak se jim stránky líbí, se tito roboti rozhodnou, zda stránka stojí za to, aby byla na lepších pozicích. Toto posuzování samozřejmě není tak jednoduché a záleží na mnoha faktorech. Vaše webové stránky musí obsahovat především správný kód a kromě dobře zvolených klíčových slov a kvalitního obsahu jsou také důležité zpětné odkazy.
Pozor na konkurenci
Optimalizaci stránek zvládneme z části sami a i „domácí“ optimalizace dokáže posunout náš web na lepší pozici vyhledávačů. Můžeme si také objednat optimalizaci od specializované firmy, která naše stránky analyzuje a doporučí, jak postupovat dál, popřípadě stránky sama optimalizuje. Stránky bychom ovšem neměli optimalizovat jednorázově, ale průběžně. Naše konkurence totiž nikdy nespí a neustále pracuje na tom, jak se dostat na vyšší pozice vyhledávačů. Jednorázová optimalizace nás sice posune výše, to ovšem neznamená, že na dosažené pozici zůstaneme. Pokud o krok zaostaneme, naše stránky se mohou velmi rychle opět ocitnout na třetí straně výsledků vyhledávání.
Nadměrný počet klíčových slov škodí
Když se řekne optimalizace, první co každého napadne, jsou klíčová slova. Webové stránky se bez nich neobjedou, pokud ovšem chceme na web umístit stovky klíčových slov, která by při vyhledávání potencionální uživatel použil, můžeme si naopak uškodit. Proto je lepší volit střídmý počet slov. Neměli bychom navíc spoléhat pouze na klíčování. Je lepší kombinovat více možností. Vhodná je také kombinace s internetovým PR a marketingem.
27.03.2014 14:37:00
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one